Αναγνώστες

Τρίτη, 22 Μαΐου 2012

αντιλιακα!!!! επικαιρο θεματακι !!!

κοριτσια ομορφα γεια σας!!! το θεμα του post οπως πολυ καλα διαβασατε ειναι επικαιρο μας αφορα ολες και μιας και ερχεται το καλοκαιρι ακομη περισσοτερο!!! θα βγει λιγο μεγαλο αλλα δεν μπορω να το μαζεφω αλλο,ειναι ολα σημαντικα,καποια θα τα γνωριζετε ηδη αλλα θα σας τα θυμισω παλι πριν βγαλουμε τα κορμια στην παραλια!!!!στοχος αυτου του καλοκαιριου το καλητερο δυνατο μαυρισμα χωρις να καει καμια μας!!! ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ σας λεω οτι εχω τελειωσει τεχνικος φαρμακων και καλλυντικων ολα τα παρακατο προερχονται απο τα βιβλια και τις σημειωσεις μου! και ναι πριν μπει αυτο το κεφαλαιο στη ζωη μου γινομουν και γω αστακος περιμενοντας το τελειο μαυρισμα!!!!ΟΧΙ ομως πια!!!! και ξεκιναω λοιπον... :)

Η αντηλιακή προστασία είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αλλά πολύ περισσότερο κατά τους θερινούς μήνες. Στα αντηλιακά δίνονται νούμερα, τα οποία αντιστοιχούν σε κάποια ποσοστά ηλιακής ακτινοβολίας που δεσμεύουν.

*Δείκτης προστασίας 15

Ο δείκτης προστασίας 15 είναι ο ελάχιστος που προτείνεται από τους δερματολόγους. Παρέχει αρκετή προστασία για ενηλίκους με κανονικό δέρμα. Τα αντηλιακά με αυτό το δείκτη δεσμεύουν το 93% των ακτίνων UVB αλλά δεν υπάρχει τρόπος να μετρήσουν το ποσοστό της UVA ακτινοβολίας που μπλοκάρουν. Ωστόσο, ο SPF 15 μπορεί να μην είναι επαρκής κατά τη διάρκεια μιας πολύ καυτής ημέρας ή τις πιο ζεστές ώρες ή σε περιοχές γύρω από τον ισημερινό.

*Δείκτης προστασίας 30

Τα αντηλιακά γαλακτώματα, οι λοσιόν και τα σπρέι με δείκτη προστασίας 30 δεσμεύουν το 97% των ακτινών UVB. Είναι σαφώς καλύτερη επιλογή, ειδικά για ανθρώπους με ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα ή δερματικές παθήσεις.

*Δείκτης προστασίας 50

Τα αντηλιακά με δείκτη 50 προσφέρουν μόνο 1% περισσότερη προστασία από αυτά με δείκτη 30. Αυτό σημαίνει ότι δεσμεύουν το 98% των ακτινών UVB. Αυτού του τύπου τα αντηλιακά είναι καλύτερα για χρήση στο πρόσωπο ή σε περιπτώσεις δερματοπάθειας

 Η χωρίς μέτρο έκθεση στον ήλιο έχει εκτός από το έγκαυμα που άμεσα θα βιώσουμε, πολλές επιβλαβείς για την υγεία μας συνέπειες: βραχυπρόθεσμα ξηραίνει το δέρμα, προκαλούνται δυσχρωμίες, εφηλίδες, ηλιακές φακές ή και «σπυράκια» από τον ήλιο που είναι ένα είδος φωτοαλλεργίας. Επίσης «πέφτει» η άμυνα του οργανισμού μας και αναζωπυρώνονται φλεγμονές όπως ο επιχείλιος έρπητας καθώς και γινόμαστε επιρρεπείς σε νέες. Μακροπρόθεσμα λόγω της καρκινογενετικής δράσης της υπεριώδους ακτινοβολίας που δρα αυξητικά, κινδυνεύουμε από προκαρκινικές βλάβες (ακτινικές υπερκερατώσεις) αλλά και καρκίνο του δέρματος με επικυνδυνότερο το μελάνωμα. Τέλος ο ήλιος γερνάει το δέρμα γιατί καταστρέφει αργά αλλά σίγουρα  το κολλαγόνο του δέρματος με αποτέλεσμα το φωτοεκτεθειμένο δέρμα να έχει εκτός από ρυτίδες και έντονη (και πρώιμη) χαλάρωση.

Τα αντηλιακά περιέχουν φυσικά ή χημικά φίλτρα που σκεδάζουν την ηλιακή ακτινοβολία ή τη μετατρέπουν σε άλλη λιγότερο επικίνδυνη. Είναι αποτελεσματικά εφ’όσον γίνεται σωστή επιλογή και χρήση τους με επάλειψη μεγάλης ποσότητας και συχνές επαναλήψεις. Ωστόσο δεν αποτρέπουν το έγκαυμα όσο υψηλό δείκτη κι αν έχουν  σε πολύωρη έκθεση ανάλογα με το φωτότυπο του ατόμου.

Προτιμάτε εκείνα τα αντηλιακά προϊόντα που αναφέρουν σαφώς ότι διαθέτουν φίλτρα προστασίας και για την υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία A (UVA), η οποία σχετίζεται με τον καρκίνο του δέρματος. Αυτά είναι κυρίως τα νεότερα αντηλιακά, ενώ έως τώρα τα περισσότερα προστάτευαν κυρίως από την υπεριώδη ακτινοβολία Β (UVB) που προκαλεί τα ηλιακά εγκαύματα. 
  • Τουλάχιστον στην αρχή και ειδικά εάν έχετε φωτότυπο 1 ή 2 επιλέξτε αντηλιακά με SPF από 30 έως και 50. 
  • Όσο υψηλό δείκτη προστασίας κι αν έχει το αντηλιακό σας, μην εκτίθεστε στον ήλιο τις ώρες αιχμής.
  • Η πρώτη επάλειψη πρέπει να γίνεται μισή ώρα πριν εκτεθείτε στον ήλιο και φροντίστε να ανανεώνετε το αντηλιακό τακτικά (κάθε δύο ώρες) αλλά και όταν βγαίνετε από τη θάλασσα (αμέσως μετά) ή ύστερα από έντονη εφίδρωση.
  • Αντηλιακό λάδι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο εφόσον έχετε μαυρίσει.

Τύπος Δέρματος και Ήλιος
Το πόσο εύκολα ή δύσκολα έχει την τάση να μαυρίζει αλλά και να καίγεται η επιδερμίδα σας εξαρτάται από το φωτότυπο στον οποίο ανήκει και είναι ζωτικό να εντοπίσετε ποιος είναι ο δικός σας:
  • Φωτότυπος Ι:   δέρμα που καίγεται και /δεν μαυρίζει ποτέ, γι' αυτό κινδυνεύει περισσότερο από εγκαύματα. 
  • Φωτότυπος II:   καίγεται, αλλά μαυρίζει ελάχιστα.
  • Φωτότυπος III:   σπάνια καίγεται, αλλά μαυρίζει εύκολα.
  • Φωτότυπος IV:   μαυρίζει πάντοτε και πολύ εύκολα, ενώ δεν καίγεται ποτέ.
  • Φωτότυπος V:   συναντάται σε Ασιάτες. 
  • Φωτότυπος VI:  συναντάται σε νέγρους.






           ΜΥΘΟΙ &ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

*Τι ακριβώς είναι ο δείκτης προστασίας των αντηλιακών;
O SPF είναι ένας δείκτης ο οποίος μας δείχνει πόσες φορές περισσότερη ηλιακή ακτινοβολία απαιτείται για να προκληθεί ερεθισμός (κοκκινίλα) σε ένα δέρμα που φέρει αντηλιακό σε σχέση με την περίπτωση που το δέρμα εκτίθεται απροστάτευτο. Πρακτικά, μας λέει πόσες φορές περισσότερο μπορεί να εκτεθεί κάποιος στον ήλιο απ’ ότι χωρίς αντηλιακό.

*Ισχύει ότι η εφαρμογή του αντηλιακού πρέπει να γίνεται αρκετή ώρα πριν βγω στον ήλιο και ποιο είναι το προτεινόμενο διάστημα;
Μην υπερβάλλουμε! 20 λεπτά πριν την έκθεση στον ήλιο, είναι ικανοποιητικό διάστημα ώστε να δράσει το αντηλιακό και να μην κινδυνεύσετε από τον ήλιο . Αυτό που είναι πιο σημαντικό όμως είναι η ανανέωση της εφαρμογής του αντηλιακού κάθε φορά που βγαίνουμε από τη θάλασσα ή μετά από έντονη εφίδρωση (π.χ λόγω σπορ).

*Αν πάρω τον μεγαλύτερο δυνατό δείκτη (και ασπρίσω από την εφαρμογή του), μπορώ να κάτσω στον ήλιο όση ώρα θέλω άφοβα;
Όχι! Καταρχήν ο μεγάλος δείκτης προστασίας αφορά συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού άτομα που πάσχουν από δερματοπάθειες που επιδεινώνονται από την έκθεση στον ήλιο ή μικρά παιδιά. Ένας δείκτης προστασίας της τάξης του SPF 30 είναι ικανοποιητικός για το μέσο πληθυσμό. Μην φανταστείτε όμως ότι με τον όρο ικανοποιητικός εννοούμε ότι λειτουργεί ως ασπίδα. Η σύσταση είναι σαφής και ξεκάθαρη: Με κανένα αντηλιακό δεν καθόμαστε στον ήλιο όση ώρα θέλουμε! Επίσης η χρήση αντηλιακού δεν συμβάλει στην αντιγηρανση του προσώπου.

*Τι είναι προτιμότερο; Να κάτσω στον ήλιο με υψηλό δείκτη ή να κάτσω στην σκιά χωρίς καθόλου αντηλιακό ή έστω με μικρό;
Οι ακτίνες του ήλιου έχουν την ιδιότητα να φτάνουν σε εμάς ακόμη και όταν θεωρούμε ότι είμαστε προστατευμένοι στην σκιά. Άρα η μόνη λύση είναι να φοράτε αντηλιακό με ικανό δείκτη προστασίας ακόμη και σε αυτή την περίπτωση. Ταυτόχρονα αποφεύγετε την παρατεταμένη ηλιοθεραπεία και την έκθεση στον ήλιο χωρίς λόγο.

* Το baby oil κάνει κακό ή απλά δεν προστατεύει;
Μπορεί να χαρίζει λάμψη και υγιή όψη στην επιδερμίδα, τα οφέλη όμως από το baby oil σταματούν εδώ. Η προστασία που παρέχει από τον ήλιο είναι απλώς μηδενική. Μπορείτε όμως να το χρησιμοποιείτε άφοβα μετά το μπάνιο γιατί ενυδατώνει σε βάθος το δέρμα.

* Αν δεν κάνω καθόλου ηλιοθεραπεία στην παραλία και κολυμπάω όση ώρα είμαι στη θάλασσα, εξακολουθώ να χρειάζομαι αντηλιακό;
Οι ακτίνες του ήλιου φθάνουν σε εμάς κι όταν κολυμπάμε. Το νερό εξάλλου δεν φιλτράρει τις ακτίνες του ήλιου. Η μόνη διαφορά είναι ότι δεν κινδυνεύετε να καείτε, στον βαθμό τουλάχιστον που αυτό μπορεί να συμβεί όταν είστε ακίνητοι στην άμμο. Επιπλέον, το μαύρισμα εν κινήσει είναι πάντα πιο ομοιόμορφο.

*Καθώς προχωράει το καλοκαίρι και μαυρίζω, εξακολουθώ να χρειάζομαι αντηλιακό; Μπορώ να χρησιμοποιώ μικρότερο δείκτη ή και καθόλου προς το τέλος του καλοκαιριού;
Πράγματι οι ανάγκες της επιδερμίδας σε αντηλιακή προστασία είναι πολύ μεγαλύτερες στις αρχές του καλοκαιριού που το δέρμα είναι ακόμη λευκό. Καθώς αυτό σκουραίνει μπορείτε να χρησιμοποιείτε σταδιακά μικρότερο δείκτη προστασίας ανάλογα με τον τύπο του δέρματός σας. Πάντως σε καμία περίπτωση δεν ενδείκνυται η μη χρήση αντηλιακού.

*Μπορώ να χρησιμοποιώ το αντηλιακό σώματος και για το πρόσωπο;
Τα αντηλιακά προσώπου και σώματος είναι διαφορετικά στη σύστασή τους και προορίζονται για να καλύψουν διαφορετικές επιφάνειες. Γι αυτό και στο πρόσωπο χρησιμοποιούμε κρέμες ενώ για το σώμα τα αντηλιακά έρχονται σε μορφή γαλακτώματος. Ωστόσο, αν δεν έχετε μαζί σας αντηλιακή κρέμα προσώπου, είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε το αντηλιακό σας για το σώμα από το να μην βάλετε καθόλου αντηλιακό αφού η περιποιηση προσωπου είναι απαραίτητη όταν εκτείθεται στον ήλιο.

*Υπάρχει όντως αδιάβροχο αντηλιακό και τι σημαίνει αυτό; Μια εφαρμογή αρκεί σε αυτήν την περίπτωση ή πρέπει να κάνω επαναλήψεις πάραυτα;
Ακόμα και τα προϊόντα που θεωρούνται αδιάβροχα, καθώς μπαίνουμε στη θάλασσα χάνουν τουλάχιστον το 50% της ισχύος τους. Για αυτό μην επαναπαύεστε. Επαναλάβετε την εφαρμογή κάθε φορά που βγαίνετε από την θάλασσα.

*Υπάρχουν χημικές ουσίες στα αντηλιακά και τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η παρατεταμένη τους χρήση; Αν τα χρησιμοποιώ περιστασιακά κινδυνεύω το ίδιο;
Η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα αντηλιακά περιέχουν χημικές ουσίες στη σύστασή τους. Βέβαια σε αντίθεση με προηγούμενες δεκαετίες, δεν κυκλοφορούν στην αγορά αντηλιακά με χημικές ουσίες που έχουν ενοχοποιηθεί για καρκίνο. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι από την παρατεταμένη τους χρήση. Οι αλλεργίες καραδοκούν.

* Όταν βγω στην αγορά για αντηλιακά, τι πρέπει να προσέξω ώστε να είμαι βέβαιος ότι έχω κάνει τη σωστή επιλογή;
Ένα καλό αντηλιακό πρέπει να προστατεύει τόσο από την UVA όσο και από την UVB υπεριώδη ακτινοβολία. Πρέπει λοιπόν να υπάρχουν οι σχετικές ενδείξεις σε ευδιάκριτο σημείο της συσκευασίας. Αυτό όμως δεν αρκεί. Το αντηλιακό που θα σας προστατεύσει πραγματικά πρέπει να περιέχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως είναι οι βιταμίνες Ε και C, καθώς και ενυδατικά συστατικά. Καθώς κάνετε την επιλογή, λοιπόν, βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει αναλυτικά τα ψιλά γράμματα στα συστατικά του αντηλιακού προς αγορά και ότι ανάμεσά τους υπάρχουν οι παραπάνω αναφορές.

*Γιατί όταν χρησιμοποιώ κρεμώδη αντηλιακά, το δέρμα μου μοιάζει σαν να ξεφλουδίζει;
Τα αντηλιακά αυτά λόγω της σύστασής τους δεν απορροφώνται από την επιδερμίδα. Αντίθετα μένουν στην επιφάνεια και δημιουργούν μια μεμβράνη που κατά τη διάρκεια της ημέρας στεγνώνει. Έτσι, δίνει την εικόνα του ξεφλουδίσματος.

* Υπάρχει περίπτωση κάποιο φυτικό αντηλιακό να μου προκαλέσει αλλεργία;
Οποιοδήποτε αντηλιακό μπορεί να προκαλέσει αλλεργία. Αυτό συμβαίνει γιατί τα σκευάσματα που για την παρασκευή τους χρησιμοποιούνται πολλές χημικές ουσίες.
Αντηλιακό, καλοκαίρι, ηλιοθεραπεία, δείκτης προστασίας, αλλεργίες, νερό, υπεριώδεις ακτινοβολία, εγκυμοσύνη, πανάδες.


αυτα ειχα να σας πω για τα αντιλιακα,μπορει καποια να τα θεωρειται υπρβολικα ομως πραγματικα ισχυουν με την υπερβολικη εκθεση χωρις προστασια στον ηλιο και κυριως στις επιδερμιδες με φωτοτυπο I και II. εγω προσωπικα εχω φωτοτυπο III και αυτο που κανω πλεον ειναι στα πρωτα μπανια χρησιμοποιω SPF 15 πριν φυγω απο το σπιτι εφαρμοζω στην επιδερμιδα ετσι ωστε μολις φτασω στην παραλια να εχει περασει ενα 20λεπτο με μιση ωρα!!!ανανεωνω συχνα και στο τριτο με τεταρτο μπανιο αχριζω να κανω ενα mix με SPF 10 και λαδι!!!! 


και ενας ευκολος τροπος να υπολογιζεται ποτε αρχιζετε να καιγεσται!!! ας υποθεσουμε οτι εφαρμοζουμε αντιλιακο με δεικτη 15 στις 12 το μεσιμερι για να απορροφηθει θα χρειαστει 20με30λεπτα δηλαδη η ωρα θα παει 12.30 απο τις 12.30 θα μπορουμε να εκτεθουμε στον  ηλιο και μονο για 15λεπτα μετα τα 15λεπτα θα αρχιζουμε και θα καιγομαστε.... ο δεικτης προστασιας υποδηλωνει την χρονικη ωρα σε λεπτα που μας επιτρεπει να εκτιθομαστε στον ηλιο!!!!




αυτααααα..... ελπιζω να σας αρεσε και ερχεται post για το SOLARIUM!!!!

3 σχόλια:

  1. Τέλειο το post σου και ενημερωτικό!
    Εγώ έχω λευκή επιδερμίδα και αν κάτσω στον ήλιο 10 λεπτά αρχίζω και καίγομαι. Αν και δεν αγαπώ το μαύρισμα και αποφεύγω όσο γίνεται τον ήλιο... τον αγαπώ τόσο-όσο! Αλλά ένα αντηλιακό, όπως γράφεις κι εσύ χρειάζεται Χειμώνα-Καλοκαίρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ευχαριστω πολυ!!!και ειδικα στην πανεμορφη και ηλιολουστη χωρα που ζουμε!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλή ανάρτηση και άκρωs ενημερωτικό!Μπράβο :)
    Έχειs βραβειάκι http://siabeautyandmakeup.blogspot.com/2012/05/b.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή